Päiväkoti Pikku-Arola

Elokuussa 2022 Arolan koulun tiloissa avaa ovensa yksityinen päiväkoti Pikku-Arola. Päiväkotia vetävät varhaiskasvatuksen opettajat Jaana Luukkonen ja Sanna Aronen yhdessä 1–2 varhaiskasvatuksen lastenhoitajan kanssa.

Päiväkodista tulee pieni, lasten ikärakenteesta riippuen noin 20-paikkainen. Se tarjoaa varhaiskasvatusta 1–5 vuotiaille lapsille, myös esiopetusmahdollisuutta selvitellään.

Jaana kertoo alla olevalla videolla lisää päiväkodista.

Katso video YouTubessa.

Päiväkodissa varhaiskasvatus perustuu valtakunnalliseen, sekä paikalliseen, Mäntsälän kunnan varhaiskasvatussuunnitelmaan. Jaanalle ja Sannalle tärkeää on lämmin vuorovaikutus, lapsen ja perheen kohtaaminen, sekä lapsen osallisuuden kokemus.

Sekä Jaanalla että Sannalla on varhaiskasvatuksen opettajan koulutus, ja useiden vuosien työkokemus alalta. Päiväkodin omassa käytössä on kaksi luokkaa, entinen opettajanhuone ja samassa päädyssä olevat sosiaalitilat. Lisäksi päiväkoti voi hyödyntää toiminnassaan koko koulun aluetta ja muitakin tiloja (kuten näyttämöluokkaa ja jumppasalia), joten tilaa riittää kaikenlaiseen toimintaan.

Päiväkodin ruoka tulee entisessä ruokalassa toimivasta lounaskahvila Katrin keittiöstä, joten päiväkodin ruoka on omassa keittiössä valmistettua, maistuvaa ja terveellistä!

Kevään aikana Sanna ja Jaana laittavat tiloja kuntoon. Myöhemmin keväällä on tarkoitus järjestää tuleville asiakasperheille ja muille kiinnostuneille tutustumista päiväkodin tiloihin.

Lisätietoja voi kysellä osoitteesta paivakotipikkuarola@gmail.com.